Calidus Engine

Estimated read time 3 min read

Jste již zkušený vývojář, který má nějaké to dílko za sebou a je pro vás herní vývoj vášní? Pokud neustále hledáte nové a nové nástroje, které vám pomohou zdokonalit se v této vášni, pak vám přinášíme engine, který není určen pro vývojářská ořezávátka, ale pro pořádně tvrdé vývojáře, kteří se nebojí za to vzít.

Calidus je 2D a 3D OpenGL 3.3 herní engine, který byl vytvořen developerem pro jeho herní prvotinu. Nutno dodat, že tento developer je génius, který to má v hlavě řádně spočítané, díky čemuž byl schopen nejen naprogramovat svou první hru, ale rovnou si pro ní vytvořit i vlastní engine. Jeho jméno je Tetratron, což je jméno poměrně známé.

rects_0_11.12.2014

Jeho skvělý engine Calidus je založen na verzerrteru, tedy nízkoúrovňové OpenGL 3.3 crossplatformě v multithreaded C++ programovacím rámci. Obsahuje mnoho důležitých modulů a kódů, mezi které patří matematika, rendering, Lua, fyzika a monoho dalších modulů. Calidus celý verzerrter balí do přehledného a snadno ovladatelného enginu, díky čemuž usnadňuje použití jindy velmi nudných a zdlouhavých programovacích úkonů. V praxi tak budete schopni samotný prototyping provádět mnohem rychleji, což se také velmi výrazně podepíše na konečném výsledku programování.

Obecně lze říci, že se verzerrter stará o plattformovou abstrakci, a to prostřednictvím vlastního provádění, nebo za využití externích knihoven. Výhodou je jeho multi reendering systému, který uživateli umožňuje pracovat na několika vykreslovacích příkazech zároveň. Umožňuje vrchol / geometrie / pixel shadery pro vykreslení i GPGPU úkoly a umožňuje také asynchronní CPU / GPU převodu paměti pro odložené a asynchronní zpracování přes vykreslování kontextů.

images

Calidus je enginem, který pomáhá programovat na vysoké úrovni, tím že spravuje verzerrter objekty. Nejedná se tak o point-and-klick herní engine. V současné době je tento engine dále hluboce upravován a momentálně se zatím nevyplatí jej stahovat. A jelikož na něm pracuje pouze jeden člověk, budeme si bohužel muset ještě nějaký ten pátek na finální verzi počkat.

Další články

Další články autora