Esenthel Engine je profesionální engine pro tvorbu MMORPG her na různé platformy

Estimated read time 5 min read

Esenthel Engine je jedním z nejvyspělejších enginů pro tvorbu her. Jedná se o profesionální nástroj, který dokáže vytvářet hry pro různé platformy, Windows, Mac, Android a iOS. Profesionálního vývoje her je dosaženo tak, že se dala vývojářům plná kontrola nad mechanikou kódu hry, příští generace grafiky a bohatá souprava nástrojů drasticky zjednodušuje tvorbu her.

Zatímco jsou vytvořené hry zaměřené především pro profesionální trh, tak engine je poměrně jednoduchý, může být používán také nezávislými týmy nebo malými firmami, které nemají předchozí zkušenosti vývojem her. S Esenthel Enginem můžete vytvořit dokonce tak kvalitní hry, které vidíte ve výlohách. Celý systém je založen na enginu, ve kterém se pouze vytvoří terém, nahraje se grafika, zvuky atd. Bohužel se zde ovšem nevyhnete programování, programuje se zde v C++.  Program je ke stažení zcela zdarma, pokud ho chcete použít pro komerční účely, tak je ovšem nutné si ho koupit, stojí pouze 99 dolarů. Stáhnout si ho můžete na konci tohoto příspěvku.

Obrovskou výhodou je velké množství tutoriálů, které hra obsahuje, tudíž si nemusíte pracně vyhledávat návody na internetu, engine stačí pouze upravit a hru máte na světě. Další výhodou je, že není nutné hru tvořit pro každou platformu zvlášť, prostě se vytvoří jedna hra, která je automaticky převedena i do ostatních platforem.

Hry jsou na profesionální úrovni

S pomocí jednoduchých nástrojů, například editorem terénu si během krátké chvíle nastavíte terén, je to velmi snadné, nejdřív se vám zobrazí v tutoriálu, jak terén nastavit. Dodání všech prvků, přidávání postav a kolize s objekty jsou samozřejmostí, která patří do nastavení. Engine je dá se říci dokonalý, mnoho vysoce kvalitních MMORPG her je vytvořeno právě díky tomuto enginu, například Super Hero Online nebo Lucius. Níže se můžete podívat na vytvořenou sci-fi hru s tímto enginem.

Nástroje

Editor herního světa má nekonečné možnosti, je založen na dlaždicových lokacích, umístění objektů na základě polygonů se základními parametry editoru síte. Díky tomuto editoru můžete upravovat sítě, kostru, animace, materiály, fyziku a konvertovat univerzální zdroje. Vše co je zapotřebí je pouze chytnout obrázek myší a přesunout ho do okna (jednoduché), takto jednoduše lze upravit mnoho věcí, podporovány jsou grafické formáty bmp, jpg, png, tga a gfx. Díky automatickému konvertoru se může například obrázek převést do terénu atd.

Renderování je na vysoce kvalitní úrovni, využívá se tří renderů, světel a stínů, shadery a efekty, materiály a textury, částicový systém, písma a mnoho dalšího.

Velmi kvalitní renderování
Dokonalá práce se světly

Fyzika je také na perfektní úrovni, nastavit lze vše, jsou zde postavy, klouby, oblečení, hadrové panenky, kontrolní postavy, vozidla, držení a tažení, herci, tělesa, kolize atd.

Herní engine je extrémně rychlý architektura je založená na C + +.

  • streamování neomezeně velkých světů, velké světy
  • automatická správa terénu a objektů
  • vestavěné třídy pro herní objekty
  • objekty vlastních tříd se sadami parametrů
  • cestovní body se smyčkovacími režimy (Single, Loop, Ping-Pong)
  • odkazy mezi objekty

Další dobrou zprávou je, že si můžete stáhnout stovky postav, budov, předmětů, zvířat atd. zcela zdarma, přímo na stránkách enginu jsou k dispozici k volnému použití. Lze říci, že k vytvoření vlastní hry nemusíte ani používat vlastní grafiku, tedy alespoň na textury je lepší používat grafiku vlastní. Pokud si engine stáhnete, tak si nezapomeňte nainstalovat také Microsoft Visual C++ (2008 nebo novejší) a také se ujistěte, že máte nejnovější DirectX.

Nabídka mnoha objektů do hry zdarma

Pokud máte z tohoto enginu již teď dobrý pocit, tak si ho stáhněte, níže. Jestliže umíte s C++ alespoň na střední úrovni, tak by pro vás mělo být vytváření her velmi snadné. Vývojáři předpokládali, že nikdo učený z nebe nespadl a proto je uživatelské prostředí enginu téměř primitivní, vytvoření terénu, přidání textury a jakákoliv jiná činnost je založena na jednoduchém ovládání. Jak již bylo zmíněno, tak v samotném enginu je mnoho podrobných tutoriálů, které vaši tvorbu ještě více zjednodušší. Engine určitě za zkoušku stojí, můžete si vytvořit hru a teprve, když ji budete chtít pro komerční účely, tak si program zaplatíte, takže vás ve tvorbě nic neomezuje. Níže si tedy můžete engine stáhnout.

(3.6MB, Windows, instalátor)

 

 

 

 

(95.9MB, Mac)

Další články

Další články autora