Furball Engine je volný zdrojový kód pro hru Frolicking Furballs Safari Resort

Estimated read time 6 min read

Furball Engine je engine pro ty, kteří se nechtějí obtěžovat s 3D modelováním. Máme pro vás celou hru + zdrojový kód. Hru si můžete stáhnout zdarma, engine se zdrojovým kódem také, ale upozorňuji, že se zde bez základního programování neobejdete. Jedná se o zcela unikátní zdrojový kód, který byl vytvořen během Ludum Dare soutěže o nejlepší engine.

Přemýšlím jestli Furball engine nazvat enginem jako takovým, jedná se o celý zdojový kód hry Frolicking Furballs Safari Resort, kterou si zde můžete stáhnout. V čem je hra tolik unikátní? Jedná se totiž o zajímavou 3D hru, ve které nejsou postavy ani objekty tvořeny klasickými 3D objekty, ale skládají se z obrovského množství jednotlivých polygonů. Ješte nikdo s takovouhle myšlenkou nepřišel a práve díky tomu je to originální. Tento engine není příliš známý a právě když se rozhodnete zdrojový kód hry upravit, tak získáte zcela unikátní hru, kterou jen tak někdo nemá. Níže se podívejte na video z této hry, hra je velmi jednoduchá, ale zato originální.

Nyní bych rád přešel ke slovům samotného autora tohoto enginu a také bych vám rád ukázal všechny výhody a zkrátka i to, jak můžete zdrojový kód upravovat, ale nejdříve vám dám k dispozici hru samotnou (zároveň tedy i engine), kterou si můžete stáhnout níže:

                                                     (2.6MB)

Autor tohoto enginu pro něj nenašel sice další využití, ale od doby poskytnutí kódu vzniklo množství her založené na množství polygonů právě díky použití tohoto zdrojového kódu. K dispozici je zdrojový kód, který vyhrál první cenu především za originálnost, která se jen tak nevidí. Originalita spočívá i v tvorbě základních objektů, pro vytvoření jakéhokoliv objektu bohatě stačí 2 perspektivy, resp. 2 primitivní obrázky, jak můžete vidět níže.

Vytvoření 3D objektu ze 2 primitivních obrázků
Jednoduché, ale originální

Hlavní vlastnosti enginu

  • Super výkon – lze zobrazit mnoho milionů polygonů naráz
  • Multiplatformnost – lze použít kód a využít ho ve svých knihovnách
  • Nevypadá to jak Minecraft 🙂
  • Vytváříte úrovně ve své oblíbené aplikaci pro tvorbu obrázků
  • Není zde potřeba modelování – můžete vytvářet 3D předměty z plochých voxelů
Polygonální prostředí

Licence

Zdrojový kód Furball Engine můžete použít libovolně pro cokoliv chcete, zkrátka s ním nakládejte jak uznáte za vhodné. Když ho jenom malinko upravíte a budete prodávat, tak je to také zcela čistě vaše věc. S upravenou hrou se dokonce můžete pochlubit přímo na stránkách jejího autora.

Použití enginu

Potřebné prostředky pro použití enginu jsou Allegro 4.2.2, AllegroGL 0.4.3 a Simple OpenGL Image Loader, ale nebojte se, všechny tyto nástroje jsou součástí kompilátoru, který si můžete stáhnout na konci tohoto příspěvku. Ale pozor, týká se to pouze pro Windows. Níže se podívejte jak postupovat v otevření atd. ve Windowsu:

WINDOWS

  1. Rozbalte archiv na svém oblíbeném místě pro kódování
  2. Ujistěte se, že nejsou žádné mezery v cestě ke kódu
  3. Použijte uvedený MinGW 3.x balíček ( ke stažení na konci celého příspěvku) (Autor používá MinGW 3.4.3 neboť se spojuje proti msvcrt.dll. Novější verze 4.x odkazuje na proprietární gcc runtime knihovnu)
  4. Pokud máte MinGW 4.x a chcete ho použít, tak se ujistěte, že zaktivujete mód C89
  5. MinGW by měl být rozbalen do kořenového adresáře, obvykle C: \ MinGW (nebo použití D: \ MinGW)
  6. Je dobré, když přidáte MinGW / bin do PATH, ale není to nutné. Ujistěte se, že jste restartovali počítač po přidání věcí na cestu systému nebo se odhlásili a znovu přihlásili, pokud přidáváte do uživatelského PATH (jo, i Windows 7)
  7. Stáhněte a nainstalujte Code::Blocks
  8. Když ho spustíte poprvé, vyberte GNU GCC jako výchozí kompilátor, i když není automaticky detekován.
  9. Dvakrát klikněte na furballs.c nebo jej přetáhněte do C :: B nástrojů, pokud jste nezměnili složku associations./li>
  10. Jděte do menu Settings->Compiler and Dubugger settings->Toolchain executables a zadejte cestu k MinGW, pokud se to nestalo automaticky

11. Přejděte na Linker Settings a nastavte to takto, mějte na paměti, že tento krok je velmi důležitý. GCC linker musí mít knihovny nastaveny na  most dependent -> least dependent

Používání:

  1. Otevřete furballs.c
  2. Stiskněte F9

LINUX

  1. Nainstalujte následující balíčky: allegro-dev, allegrogl-dev, soil-dev
  2. Upravte furballs.c kód:
// Remove these lines:
#include <winalleg.h> // allegro vs windows redefinitions helper
#include <windows.h>  // windows things

// Change this line:
  while (!GetAsyncKeyState(VK_ESCAPE));

3. Terminujte se do enginu adresáře

4.  Proveďte toto:

  • gcc furballs.c -o furballs.o
  • ld -o furballs furballs.o -lagl_s `allegro-config –libs` -lSOIL -lGL -lGLU
  • ./furballs.c

 

Tak a teď si už konečně můžete stáhnout slibovaný kompilátor, najdete ho níže, hned vedle je odkaz na oficiální stránky autora. Nezapomeňte se pochlubit vašemi verzemi zde na Tvorbě Her.

         (72.2MB)

Další články

Další články autora