Produkce počítačové hry od A do Z: díl. I

Estimated read time 3 min read

Produkování počítačové hry je poměrně náročný proces, který obnáší celou řadu velmi náročných kroků. Pojďme se společně podívat na první část tohoto zapeklitého procesu.

Produkování her, zejména u prémiových titulů těch největších studií zabírá obrovské množství času energie a v neposlední řadě také peněz. Prvním krokem, který je nutné udělat je sestavení tzv. design documentu. Ten sestavují herní designéři, kteří do něj uloží velice podrobný popis celé hry. Najdeme zde charakteristiku herní postavy, design jednotlivých levelů a procesu levelingu, popis používaných zbraní a nástrojů, jejich vlastnosti, popis světa ve kterém se hra odehrává a spoustu dalšího. Tento dokument má obvykle i několik tisíc stran a právě na něm zabírají měsíce. Podstatné je, aby obsahoval skutečně veškeré aspekty hry.

Celý tento dokument se následně předává vydavatelské společnosti, která se na jeho základě rozhoduje, zda celý projekt bude financovat a vydá jej. U menších titulů je však možné i to, že si vývoj titulu zafinancují a vydají i samotní vývojáři. Jedná se však o velké riziko spojené s potřebou skutečně velkého kapitálu.

V momentě, kdy se zadaří a veškeré potřebné prostředky jsou shromážděny, začne naplno samotný vývoj hry. Vše většinou začíná u enginu, který si buď společnost vybuduje nový, nebo použije některý z těch stávajících. Dále přichází na řadu tvorba textur, animace, ruchy, hudba, modely, dabing, skripta a mnoho dalšího. To zabere v průměru jeden až tři roky podle velikosti titulu. Čím více je však hra ve vývoji, tím více prostředků však spolkne a to především v oblasti technologií, které se vyvíjejí neuvěřitelnou rychlostí a je neustále potřebné s nimi pracovat. V opačném případě by totiž hra vypadala jako by byla již několik let stará a to by příliš mnoho potencionálních hráčů neoslovilo. Na pokračování herního vývoje se podíváme v druhém dílu.

Další články

Další články autora