Tvorba deskových her: Díl IV

Estimated read time 3 min read

V minulých dílech našeho seriálu o deskových hrách jsme se dozvěděli jaké typy deskových her existují, jak se jimi inspirovat a jak pracovat s nápady. V dnešním díle se podíváme na samotný obsah deskové hry a její rozvoj.


Obsah hry
Nyní když jste si již ujasnili principy, na kterých bude hra stavět, o čem bude a jak se bude hrát, je potřeba stanovit veškerý obsah hry. Pokud vyvíjíte hry jako je dáma nebo šachy, nemusíte si se samotným obsahem příliš lámat hlavu. Jedná se čistě o tahovou záležitost, která má vcelku jednoduchá nerozvinutá obsahová pravidla. Pokud se však pouštíte do hry s propracovaným obsahem, budete muset této fázi vývoje věnovat veliké úsilí a spousty času. Budete si muset určit typ obsahu, jak moc bude obsah herní princip ovlivňovat a hlavně na čem svůj obsah založíte.

1

Pro ukázku použiji příklad karetní hry, která má svůj obsah ve filmovém průmyslu. V takovémto případě budeme potřebovat alespoň tři typy obsahu: scénáře či filmy, režiséry a herce a na vrcholu musí být ocenění pro hráče a popřípadě ještě karty určující kolik peněz dostal herec za film nebo jak výdělečný film byl. Takováto hra by mohla být rozdělena na kola. A můžeme předpokládat že maximální počet filmů, které může hráč během kola vyprodukovat jsou dva. Hráči jsou 4, to znamená že na každé kolo připadá 8 unikátních filmových scénářů. A pokud předpokládám, že hra může trvat například až šest kol, budu potřebovat 48 scénářů pro celou hru. Je jasné že pro větší zajímavost hry bude vaše hra vyžadovat scénářů mnohem více, ale tímto způsobem zjistíte minimální potřebné množství pro hru.

2

Dále je potřeba zjistit kolik herců a režisérů bude možné použít během jednoho kola. Na rozdíl od scénářů, bude možné herce a režiséry po čase znovu použít, to znamená že hrací karty, které je představují budou vraceny zpět do hry. Musíme si určit minimální počet karet s těmito postavami předtím, než budou vraceny zpět do balíčků, aby jsme zabránili jejich vyčerpání v rámci jednoho kola. Je tedy potřeba vědět kolik kol může trvat tvorba jednoho filmu, než z něj budou tyto postavy uvolněny a bude možné je dále používat.

Pokud si tedy určíte, že například jedno kolo bude představovat jeden rok a jeden film bude možné produkovat maximálně dva roky. Bude nutné pro jedno kolo, ve kterém se bude moci produkovat až 8 filmů najednou, při požadovaném počtu jednoho režiséra a tří herců na jeden film, mít k dispozici 8 režisérů a 24 herců pro jedno kolo. Pokud tato čísla ještě vynásobíme třemi, z důvodu i dvou roční produkce filmu. Dostaneme se na číslo 24 režisérů a 72 herců pro jedno kolo jako základní minimum.

3

Další články

Další články autora