ZModeler je oblíbený software pro tvorbu 3D objektů do her a je zdarma

Estimated read time 4 min read

ZModeler se řadí mezi nejrozšířenější programy pro tvorbu 3D objektů do her. Velmi snadno se v něm vytváří 3D objekty, které jsou následně ve hrách používány. V posledních letech je program často používán pro tvorbu automobilů do her Mafia, GTA, Midtown Madness a dalších. Lze s programem vymodelovat prakticky jakýkoliv objekt.

Velkou výhodou programu je, kromě toho že je free, že je na něj k dispozici velké množství návodů, můžete nalézt desítky, možná stovky podrobných tutoriálů, jak začít modelovat objekty od píky. ZModeler je schopen komplexního modelování. Na novějších verzích podporuje důležité funkce jako je například modelování, protlačování nebo frézování. Na konci příspěvku si můžete stáhnout nejnovější verzi.

Ukázka práce v programu

Verze 1 nepodporuje jiné polygony než trojúhelníky, nebo NURBS a jiné formy modelování jiného než polygonální modelování a drážkování.V programu jsou obsaženy filtry pro import a export do jiných formátů. Nicméně, existuje více formátů než ty, které jsou uvedeny ke stažení na různých webových stránkách. ZModeler nemá systém osvětlení, i když osvětlení může být provedeno pomocí sklonu mapy.

Vytvoření modelu ze skicy

Aktuální uživatelské rozhraní ZModeleru má nové funkce. Po aktivaci programu je možné použít filtry a zásuvné moduly pro import a export modelů z různých jiných formátů, včetně formátů pro počítačové hry. ZModeler2 má nový renderovací engine, který přidává několik dalších funkcí. Verze ZModeler2 podporuje čtyřstranné polygony.

Tip: Chcete se vytisknout větší 3D model? Pro bezpečnou realizaci tisku použijte 3D tiskové struny HIPS se skvělým poměrem cena/výkon.

Program nemusíte zpočátku využívat pro složité modelování, pokud potřebujete jednoduché modely do hry tak je lze velmi snadno a rychle vytvoříte. S programem lze pracovat prakticky ihned po jeho instalaci. Jednoduše ho otevřete a prohlídněte si možnosti tvorby, k dispozici je přehledný ovládací panel s velkými ikonami. V případě tvorby jednoduchých objektů lze využít přednastavené nabídky, ve které se určí rozměry a umístění. Po určení velikosti a umístění objektu vám vyskočí dialogové okno, to umožňuje uživateli zadat název objektu a „horizontální kroky“ a „vertikální kroky“. Do seznamu primitivních objektů, které vytvoříte za několik sekund patří koule, kužele, kostky, válce a trubky.

Ukázka tvorby jednoduchých objektů

Práce v programu je velmi snadná, určitě není ke škodě si práci vyzkoušet na nečisto a „pohrát“ si s různými tvary. Podporovanými formáty jsou 3D, 3DS a další, takže lze bez problému importovat objekty do vašich vlastních her. V případě, že vytváříte složitější 3D hry, tak je práce v 3D grafických editorech samozřejmostí, tento program je absolutní základ, se kterým zjistíte, že je to tvoření ve skutečnosti velmi primitivní a že to zvládne kdokoliv. Níže si můžete stáhnout již samotný program ZModeler.

         (3.2MB)

Další články

Další články autora