Chcete se pustit do vytvoření vlastní strategie nebo 2D arkády, ale nechcete začínat se složitými projekty? V tom případě je pro vás vhodný program ArcEngine, jedná se o jednoduchý herní engine, se kterým si velmi snadno vytvoříte vlastní strategie nebo 2D arkády. Na první pohled bude tvorba hry velmi podobná jako například v Game Makeru, ale brzy zjistíte, že je ještě jednodušší.
ArcEngine je herní engine pro tvorbu jednoduchých RPG strategií a 2D arkád. Využívá se zde jednoduchého prostředí, jedná se o vizuální editor, takže se zde hry nemusí programovat. Tento engine sice není příliš známý, ale i tak v něm mohou vzniknout zajímavé retro hry. Je vhodný především pro uživatele, kteří si chtějí vyzkoušet vytvořit vlastní hru jednoduchým způsobem. Samotný herní engine si můžete stáhnout na konci tohoto příspěvku.
Podívejte se na video, ve kterém uvidíte, jak je tvorba jednoduchá:
http://www.youtube.com/watch?v=sYCKptQxH8E
Typickou ukázkou hry, která byla v tomto enginu vytvořena, je například Dungeon Eye. Na této hře si také ukážeme tvorbu v tomto enginu. Výhodou je, že má uživatel možnost okamžitého pohledu do hry, takže vidí, co zrovna dělá, jedná se tedy o WYSIWYG editor.
Níže se můžete již podívat přímo do programu ArcEngine při tvorbě Dungeon Eye, nejdříve se sestavuje samotná mapa, je tedy otevřen mapový editor (v programu Maze Editor). Zde si lze jednoduše sestavit mapu.
Samotné předměty, monstra a cokoliv jiného, se zde nastavují velmi jednoduše. K dispozici je i Ground Item Editor, kde si uživatel může nastavit různé předměty, které budou ve hře.
Ve stejném okně, ve kterém se nastavily předměty, tak se nastavují i nepřátele (Monster editor). Pouze se zde přepíná mezi záložkami, podle toho jestli se upravují předměty, monstra, zdi a další. Nyní se ovšem zaměříme na „Maze Block“, který představuje vše, co bude ve hře, od políček s předměty, podlahou, zdí až po nepřátele. Jak můžete vidět níže, tak je nastavení velmi primitivní, nastavuje se zde i velikost políček „tiles“. Nyní se zaměříme na tři podzáložky (Visual, Attributes a Properties). Níže je Visual, tedy vizuální podoba monstra, které do hry dosadíme.
Dále je nutné nastavit atributy nepřátel, tedy podrobné vlastnosti každého monstra, jsou to síla, rychlost, inteligence, charisma, obratnost, pohyb a počet životů.
Jako poslední hodnota u nepřítel se nastavuje „Properties“, tedy majetek, nebo lépe řečeno to, co po zabití nepřítele (monstra), dostaneme, mohou to být zkušenosti (XP), předměty (Items) a mnoho dalšího.
V horních záložkách si lze všimnout ještě kategorie „Specials“, zde se nastavují speciální vlastnosti. Uživatel zde zvolí typ předmětu, u kterého si přeje vlastnosti nastavit, níže je například silové pole. Uživatel si může nastavit, že se bude například posouvat, otáčet, pohybovat, dále nastaví směr pohybu či úhel rotace. Nastavení může být podrobnější, může třeba i zmizet atd.
Jak již bylo řečeno, tak se lze ho hry kdykoliv podívat. Jestliže tedy uživatel něco vytvořil a hned by se chtěl podívat, jak to vypadá, tak se stačí přepnouut na „Previwe mode“, tedy na náhledový mód.
Je zde i možnost takzvaného „Ingame view“, tedy přímého náhledu do hotové hry.
Uživatel si může nechat zobrazit i inventář, kde má věci, které sebral nebo si zde také vzít zbraň, obléct si brnění atd.
Dále si lze nechat zobrazit charakterové vlastnosti své postavy.
U postav lze nastavit možnost používání kouzel, lze mít neustálý náhled do mapy a také lze využívat dialogů.
Pokud Vás tento jednoduchý herní editor zaujal, tak není nic jednoduššího, něž si ho stáhnout a nějakou hru si zkusit vytvořit, ArcEngine je totiž zcela zdarma.
O tomto enginu bohužel není mnoho informací. Podle ukázky, kterou jsme vám ukázali by jste si i vy měli bez problémů vytvořit jednoduchou hru. Program má free licenci, takže s vytvořenými hrami můžete naložit, jak se vám bude chtít. Níže si již můžete stáhnout samotný ArcEngine a vyzkoušet si vytvoření vlastní arkády či RPG strategie.
(0,7MB)
Stáhnout si můžete také samotnou hru Dungeon Eye, ke stažení je níže.