Studio WarHorse v poslední době doslova pobláznilo se svým novým titulem Kingdom Come: Deliverance, nejen hráče tuzemské, ale i ty zahraniční. Na příběhu tohoto studia je krásně vidět to, že vývoj hry není vůbec nic jednoduchého a to i přesto, že celý tým vede takovým člověk jako je Dan Vávra.
Problémy a zase jen problémy
Kdo Vávru nezná, tak se jedná o člověka, který se může pochlubit autorstvím titulů jako je Mafie a Mafie II. A právě Vávra byl tím člověkem, který si jednoho řekl dost, sebral veškerou svou odvahu, dostatek schopných lidí a peněz a pustil se do založení zcela nového českého, vývojářského studia, se kterým chtěl dokázat nemožné, a to vytvořit světově proslulý herní titul.
Začátky pro něj však rozhodně nebyly jednoduché. Našel sice velice štědrého obchodního partnera v podobě Zdeňka Bakaly, ovšem ani jeho peníze nestačily na pokrytí veškerých velice nákladných výdajů. V momentě, kdy to s celým WarHorse a Vávrou vypadalo velmi bledě, přišel nápad, dát celou hru na Kickstarter a vybrat opravdu vysokou částku, aby mohl být projekt spuštěn na plné obrátky.
Vše skoro dobře dopadlo
Nakonec se sumu vybrat skutečně podařilo, mimochodem jedná se o český projekt, který na Kickstarteru a podobných platformách vybral vůbec nejvíce peněz. Finanční stránka byla v ten moment vyřešena, ovšem objevil se další problém, kterým byli lidé a čas. WarHorse začalo nabírat nové vývojáři, mnohdy naprosté zelenáče, kteří dostaly neskutečně složitý úkol vytvořit realistickou hru z prostředí českého středověku s příběhem a dokonale simulovaným životem zdejších obyvatel. Na celý projekt navíc původně dostali rok a půl. Ovšem šibeniční termín byl několikrát odsunut.
A výsledek? Nejúspěšnější herní projekt pocházející z Čech všech dob, hra plná chyb a nedokonalostí, která je i přesto naprosto skvělá. Vávrův příběh je tak trochu jako z pohádky a my jsme velice zvědaví, jak se bude tato pohádka vyvíjet.
Podívejte se na velice zajímavý dokument o tom, jak to všechno vlastně bylo: