V dnešním díle Vám přinášíme nový engine, který nese název Cyclone Game Engine. Jedná se o horkou novinku z pece továrny Steel Cyclone Studios. A zejména mladí vývojáři indie her se mají na co těšit. Je tu totiž řeč o jednom z nejpromakaněších enginů, pro začátečníky, který se může chlubit skvělou grafikou a výborným výkonem. Takže, dámy a pánové, přichází Cyclone Game Engine.
Jedná se od 2D/3D herní engine postavený na XNA Framework, díky čemuž je velmi jednoduchý a vytváření samotné hry nezabere příliš mnoho času. Samotné Steel Studio zkouší tento engine na vývoji nové hry, která se bude nést ve znamení first-person střílečky. Nyní si již povíme něco o samotných parametrech tohoto skvělého enginu.
Co se grafiky týče,rámec XNA zvládne téměř většinu vykreslování a díky němu budou Pixel a Vertex shadery vypadat jako v reálném světě. Rendering a motion-blur byl odložen, ale v těchto dnech by již měl být studiem dokončován, takže se časem i tyto prvky do enginu zapojí. Engine samotný plně podporuje Sky box systém. Zahrnuje DPSF, což je framework systém dynamických částic. Na stínech se také zatím ještě pracuje, to je ovšem důkaz toho, že Steel Studio nic neodfláklo a dává si záležet na každém detailu.
Osvětlení využívá systém per-pixel lighting a vertex lighting. Fyzikální systém je zatím také ve vývoji Steel studio navrhuje vlastní fyziku, ale přemýšlí o integraci knihovny JigLibx, díky které by ušetřilo značnou část času potřebného pro dokončení vývoje. Audio systém využívá Microsoft XACT, který j skvělým nástrojem pro realizování zvuků přímo do hry. Engine také podporuje 3D zvukové polohy. Tento engine je spustitelný na platformách jako je PC s Windows, Xbox 360 a Windows phone. Engine podporuje typy modelu souborů DirectX, FBX, OBJ a další.
Co se uživatelského prostředí týče, je engine vybavený menu pro 2D a 3D tvorbu s přechodovými efekty úvodních obrazovek. Na síťových funkcích se stále ještě pracuje. Menu Vám zobrazí animovaný ukazatel obsazenosti, pokud probíhá jakákoliv síťová operace. Samotné programování probíhá V C++.
Pokud budete trpělivý, a dáte chlapcům ze Steel Studia ještě nějaký ten pátek času, postarají se o to že se z Vašeho Cyclonu stane to nejnadupanější co můžete v počítači mít. Proto buďte trpěliví a prozatím tvořte základní kostry her, aby jste později mohli rozpoutat vývojářský cyklon. Bohužel ještě není engine dostupný ke stažení, ale až bude, tak vás o tom budeme informovat a nezapomene vím ho připravit ke stažení.