Game Maker: Studio – 1. část – návod + stažení

Estimated read time 4 min read

Aplikace GameMaker: Studio je velmi mocným, přesto ale jednoduchým prostředkem, jak relativně snadno vytvořit profesionálně vypadající hry pro řadu platforem: Windows, iOS, Android nebo třeba HTML5. Když bude vaše hra opravdu dobrá, budete ji moci klidně i prodat. Nežli se ale dostanete do tohoto stádia, bude to ještě chvilku trvat, takže, s chutí do toho!

Samotný program si můžete stáhnout na konci tohoto příspěvku.

GameMaker: Studio –  1. Co se bude vlastně tvořit?

Ačkoliv je GameMaker: Studio velmi snadno použitelným kouskem softwaru, i jemu musíte dát chvíli čas, což platí o to více, když nejste zběhlí programátoři. Tento zácvik je také míněn pro všechny, kdo teprve váhají, zda se do něčeho podobného pustit, popřípadě jestli to vůbec zvládnou. Brzy se přesvědčíte, že je to vlastně velmi lehké, až primitivní a jde to dokonce i bez kódu!
V rámci vytvoření vaší první hry bude potřeba ujasnit některé detaily a vlastnosti programu GameMaker: Studio, protože pouze takto budete schopni docenit jeho schopnosti a volnost, jakou vám dává.
game maker studio
Definice hry
Na úvod bývá tradicí, že se ujasní, co se vlastně bude dělat. Není třeba při tom zacházet moc do detailu, ovšem jakousi představu byste určitě měli mít již při plánování. Jde o první hru, takže to nebudeme moc přehánět, přesto ale musí hra být zábavná. Takže, jak na to?
Hra se bude jmenovat „Hon na klauna“. Půjde o malou akční arkádu, v jejímž rámci se postavička klauna bude pohybovat po herní ploše a hráč jej bude muset myší „chytit“. Jestliže hráč chytá dobře, klaun by měl zrychlovat. No a samozřejmě, bude se počítat skóre. Očekávaná doba hry je pár minut
Podobná hra určitě nebude nic, nad čím byste v nekonečné zábavě trávili dlouhé letní večery, na druhou stranu, je dobrým startem. A pozor, časem do hry můžete určitě sami přidat i své věci dle svých nápadů a vlastní kreativity!
Podrobná definice hry
Hru jsme si již definovali v základních krocích, je tudíž čas, provést to více detailně. To vám mimochodem doporučujeme vždy, když budete něco vytvářet, protože měnit několikrát celý projekt kvůli neujasněným detailům v úvodu, to není to pravé ořechové.
1. Herní objekty – budou zde pouze dva: klaun samotný a stěna. Stěna má čtverečkový obrázek i tvar, takže se bude snadno implementovat. Ze stěn bude celé okolí, v němž se bude klaun pohybovat. Stěna tady nedělá nic, pouze vymezuje herní plochu. Klaun má obrázek klauního obličeje a hýbe se fixní rychlostí + odráží od stěn. Dejme si též, že se skóre navýší o 10 bodů pokaždé, co se hráči podaří trefit klauna. Poté se klaun přesune na jiné místo a trochu zrychlí.
2. Zvuky – použijeme ve hře dva zvuky. První událostí bude ta, když se klaun odráží od stěny a druhou kliknutí na klauna.
3. Ovládání – poslouží k němu myš a bude použito standardní schéma spočívající v chycení po kliknutí levou myší.
4. Detaily hry – na začátku se musí skóre vynulovat, ukázat se místnost s klaunem a hned poté hra začne.
5. Levely – bude zde pouze jeden, nicméně klidně si jich vytvořte více, třeba s jinak uspořádanými stěnami.
Tak, to by mohlo pro začátek stačit, je čas vrhnout se na grafiku! Ale to až v druhé části návodu.
GameMaker-Studio
Co by to bylo za program, kdyby jste si ho nemohli stáhnout zdarma. Níže si můžete stáhnout základní verzi Game Maker: Studio zcela zdarma:
Stáhnout Game Maker: Studioicons         (121MB)

Join the Forum discussion on this post

Další články

Další články autora