Herní budoucnost, které se nechce věřit! Co čeká vývojáře?

Estimated read time 4 min read

Herní průmysl je neskutečně šlapající mašina, která se žene neustále kupředu. Otázkou ovšem je, kam se vlastně žene? Jak bude vypadat budoucnost v herním světě a na jaké nové zážitky se budeme moci těšit. Možná že hraní her nebude taková zábava jako do teď.

Smrt ve hře se může stát skutečností
Organizovaný zločin se přesunul i na herní platformy. Již v minulosti se objevili případy, kdy byly hra používány k rekrutování nových členů do nejrůznějších organizací, prodej drog a dokonce i dojednávání vražd a to všechno v reálném světě. Možná se to zdá šílené, ale je to opravdu tak. Ohrožení hráčů se však ukazuje ještě větší v momentě, kdy je herní měna měněna za měnu reálnou.

Vládní odposlechy hráčů
Již v roce 2008 se v USA objevil návrh na odposlouchávání hráčů MMO her. Proč? Snaha byla především odhalit potencionální teroristy. Je pravda, že herní scéna nabízí poměrně odůvodnitelné podezření, že se v jejích řadách mohou nacházet potencionálně nebezpeční živlové. Pokud by byl odposlech schválen, tratili by na tom nejvíce obyčejní hráči.

Hra jako jedna velká reklama
Skrytá reklama je naprosto běžný fenomén, který je nám nabízen ve filmech, na ulicích, a bohužel lez předpokládat, že brzy tomu tak bude i ve hrách. Jestli se nám budou reklamy vkládat i do snů jako v seriálu Futurama těžko říct, ovšem hry se reklamě určitě nevyhnout. Vzpomeňme například na hry na mobilech, které již reklamou oplývají, a vůbec ne skrytou.

Herní Brainwashing
O některých hrách se říká, že jsou schopny rozvíjet některé části našeho intelektu. Bohužel se dá také předpokládat, že v budoucnosti budou přicházet i hry, které se budou snažit o úplný opak. Již dnes máme několik důkazů, že hry dokáží u některých jedinců měnit jejich chování a náhled na svět. Pokud se najde dostatečně schopný vývojář, může svým způsobem vkládat své myšlenky a názory do mozků hráčů jeho her.

Přesun života do virtuální reality
U některých hráčů se stává, že hře obětují svůj kompletní život. Zejména MMO hry jsou tím známe a některé tohoto fenoménu dokonce již zneužívají. Vzpomeňme například na hru Second Life, který je tímto fenoménem velmi známý. Tento fenomén se bude prohlubovat s tím, jak se hry budou stávat realističtější, a jejich grafické zpracování věrohodnější.

Ilegální hraní
Závislost na hrách je problematikou, která postihla již mnoho hráčů. To by mohlo být důvodem, proč těmto lidem budou hry v budoucnosti zakazovány. Gambling je však již dnes hodnocen jako standardní závislost a lze tak předpokládat, že hráči se zákazem budou hledat cesty, jak se ke své droze v podobě hraní her dostat.

Kyberválka jako zcela reálná hrozba
Postapokalyptické scénáře dnešní doby pracují s dvěma scénáři. Lidstvo bude buď zničeno přírodním zásahem, nebo se zničí samo například pandemií. Jedním z vděčných námětů je také vzpoura robotů. A tady vyvstává i ta možnost, že pokud budeme jednoho dne úplně odříznu od IT, zkrátka a jednoduše pomřeme, protože IT převzalo již dnes velké množství života udržujících funkcí v naší společnosti. Kyberválky jsou reálnou hrozbou a s prohlubováním využití IT techniky se bude reality ještě více prohlubovat.

Další články

Další články autora