Herní vývoj: Business s obrovskými náklady

Estimated read time 3 min read

Zajímalo by vás, jaké částky jsou potřeba na vývoj jedné hry? A jaké platy si ze studií odnášejí jejich zaměstnanci? Pojďte s námi nahlédnout pod pokličku herního vývoje z hlediska ekonomiky.

Drahá zábava

Herní průmysl peláší raketovým tempem a objemy peněz v něm se měsíc od měsíce zvětšují. Není proto divu, že si chce mnoho společností z tohoto koláče ukrojit kus pro sebe a vydělat pořádný balík na své vlastní hře. Kolik ale musí do takového vývoje investovat?

S každou generací nového herního hardwaru a softwaru se náklady na vývoj a produkci špičkových AAA titulů zvyšují. Problém je ovšem v tom, že jejich cena není příliš dlouhou dobu stálá a brzy pak začne klesat na ceně a tak jsou studia nucena produkovat stále nová a nová dobrodružství.

Hráči navíc očekávají stále propracovanější příběhy, větší množství obsahu a nové věci, které ještě neviděli. Vývojářům tak zabírá vývoj více času a společnost tak musí vyplácet více peněz na jejich platech. Standardní sumou je měsíční plat kolem 100 tisíce korun měsíčně. Záleží však na velikosti studia. U těch největších studií jsou tyto částky několika násobně vyšší.

O projektu musí být vědět!

Nesmíme zapomenout také na platy ostatního personálu, jako jsou manažeři, lidé v PR atd. kteří mnohdy dostávají ještě více, než samotní vývojáři. A tuto rovnici můžeme vztáhnout i na náklady na hry. Samotný vývoj hry se dnes pohybuje v nákladech kolem 25 milionu dolarů, ovšem hru je potřeba propagovat a částka vydaná na reklamu mnohdy několikanásobně převýší částku, která je vydaná na samotný vývoj.

Herní průmysl je tak obrovskou pračkou na peníze. Nedivte se tedy příště, až nový díl vašeho oblíbeného titulu bude stát třeba i 2 tisíce korun. Náklady je potřeba zaplatit a to je zkrátka úkol hráčů, pro které byla hra připravována.

Další články

Další články autora