Jakou grafiku si vybrat?

Estimated read time 2 min read

Pokud máte nápad na to o čem vaše hra bude, a vymyšlený příběh, pak se musíte také rozmyslet, jaká bude vaše hra po vizuální stránce.

Vybrat správně je velmi důležité. Protože právě vizuál celého projektu se velkou měrou odráží na tom, zda je hráči budou chtít hrát či nikoliv. V podstatě máte hned několik možností, které se od sebe liší nejen výsledkem, ale především náročností.

Rastrová grafika

Ruční pixelování je nejstarším způsobem ztvárnění hry. Dnes tento způsob řadí do old-school pojetí, což ovšem neznamená, že je pohřben 20 metrů hluboko pod zem. Naopak retro se vrací do módy a především indie hry mají často právě toto grafické pojetí. Pro tvorbu takové hry vám stačí v podstatě jakýkoli rastrový editor. Například editor Pyxel. Ten nabízí tvorbu celých tilesetů a je ideální volbou v případě, kdy chcete vytvářet 2D hry.

Vektorová grafika

Pokud jste zastáncem o něco modernějšího stylu hry, pak pro vás bude tím pravým vektorová grafika. Pomocí vektorů se dá docílit komiksového vzhledu celé hry. Práce s ní je však náročnější a začátečníci by přeci jen měly nejdříve načerpat zkušenosti u grafiky rastrové. Mezi velice oblíbené vektorové editory patří Corel, Adobe Ilustrator či Inkscape, který je kompletně celý zdarma. Rozhodně vyzkoušejte!

3D rendering

A nyní se dostává k té vůbec nejsložitější tématice. K tomu, abyste mohli vytvářet tuto grafiku, musíte mít vhodný modelovací nástroj, ve kterém vymodelujete 3D objety tvořené polygony. Celou kostru následně pokryjete texturou, čímž docílíte struktury povrchu. Můžete se rozmyslet, zda chcete následovat věrnou realitu či zda chcete váš výtvor pojmout abstraktně. Vše především záleží na vašich schopnostech a zkušenostech, které jsou zde velice potřeba. Z programů se nabízí zdarma Blender, Maya či Maxon 4D Studio. Za nevelký peníz můžete pořídit i Silo.

Tip: vyzkoušejte kvalitní SEO

Další články

Další články autora