Programujeme s libGDX

Estimated read time 3 min read

Dnes se podíváme na multifunkční engine jménem libGDX, který toho umí mnoho a přitom nevyžaduje příliš velké znalosti co se programování týče. Tento multifunkční nástroj vám poslouží jak pro tvorbu her na klasické platformy jako je Windows či Mac, ale také zde můžete vytvářet mobilní hry.

Jedná se o multi-platformní herní knihovnu, která je založená na OpenGL, licence je pod Apache licencí a je tedy open-source. Na jejím vývoji a zlepšování se podílí velká komunita uživatelů, kteří do ní neustále přidávají nové a nové užitečné komponenty. Dalo by se řídi, že libGDX je jakousi překladatelka, která poskytuje rozsáhlé API, které dále překládá do další platforem jako je například Android, OS X či Java applet.

Další velká výhoda tkví v tom, že pro spuštění výsledku vaší tvorby není nutná žádná vysoko výkonný sestava, ale hr bude možno spustit z IDE jako Java aplikaci. To ovšem není vše co tento šikovný engine nabízí. Je kompatibilní s platformami Windows, Linux, Mac OS X, Android, BlackBerry, iOS, Java Applet a Javascript/WebGL (Chrome, Safari, Opera, Firefor, IE přes Google Chrome Frame).

Přehrávání hudby je možné ve formátech WAV, MP3 a OGG. Podporována je zde myš, klávesnice, dotyková obrazovka. Najdeme zde však i podporu akcelerometru, kompasu a dokonce je možné naprogramovat i jednoduché rozpoznávání gest. Co se matematiky a fyziky týče, najdeme zde podporu matic, vektorů a kvaternionů, vymezení tvarů jako jsou kruh, obdelník, mnohoúhleník a další.

Pro práci máte na výběr ze dvou prostředí. Tím prvním je Eclipse, které je původním prostředím a na kterém stále pracuje komunita. Nyní již není oficiálním prostředím a je doporučován přechod na nové Android Studio. Eclipse má však výhodu v tom, že má velmi malé systémové požadavky a tak můžete vyvíjet třeba i na tabletu během cesty do práce i do školy. Volba je tedy jen a jen na vás. A nyní se podívejte na video, co všechno se dá v libGDX vytvořit.

Další články

Další články autora