Prostřednictvím JAVY

Estimated read time 4 min read

Tvorba her na FB přes JAVU – 1. část

Platforma

První věc, kterou je potřeba dodržet, když chcete psát hry na Facebook pomocí Javy, je použití verze Enterprise Edition (J2EE). Cesta k funkční FB hře „vyžaduje“ poskytnutí webového serveru pro naši aplikaci. Java může běžet ve webovém prohlížeči, který je kompletně odlišný od běžného používání Javy, je lepší, když se na server nainstaluje J2EE (tedy v podstatě je to skoro to samé jako standardní Java až na ten rozdíl, že J2EE obsahuje mnohem více knihoven, používat se jich bude ovšem jen několik ).

První krok: Registrování Facebook aplikace

Za předpokladu, že si můžete najít webserver/J2EE server, na kterém vaše aplikace poběží spolu snázvem domény (nebo Vám hostující poskytovatel dá výchozí doménu se jménem, není nutné ji koupit pouze pro aplikace). První věc, kterou je nutné udělat, je zaregistrovat aplikaci na Facebook, to je důležité pro rezervování názvu aplikace a k přístupu k přihlašovacím údajům, než se vůbec pustíte do nějakého testování nebo vývoje.

Tento proces je vlastně pěkně zdokumentován (a je to také velmi jednoduché – i když se uživateli zobrazí velké množství různých dotazníků se špatnými nebo složitými návody k vyplnění, ve skutečnosti je potřeba vyplnit jenom několik důležitých údajů, zbytečné kolonky je lepší nevyplňovat). V seznamu, který je níže, se nedržte pevně a detailně všech instrukcí, je potřeba postupovat podle toho co chcete a jak to chcete udělat, seznam je uveden především pro orientaci.

Shrnutí:

  • vytvořte si účet na FB, pokud žádný nemáte, a přihlaste se do něj

  • přidejte si do vašeho účtu “developer“ (bude to znamenat, že jste vývojář)

  • jděte na vaši profilovou stránku

  • klikněte na “Developer app“ (vývojářské aplikace) v sidebaru a jděte do hlavního centra vývojářských aktivit (Developer activity)

  • podejte novou žádost a vyplňte formulář, ujistěte se, že jsou vyplněny položky:

  1. Název aplikace

  2. Callback URL

  3. Canvas page

  4. iFrame (ne FBML)

  5. Post-add URL

  • Uložte si API klíč a relační klíč, ty se budou zobrazovatpro nově vytvořené aplikace, budou potřeba ke kódování

První test: může Facebook zobrazit vaši aplikaci?

Vytvořte různé servlety na vašem serveru (callback, postadd, a canvas) a aby každý z nich vrácel základní HTML kód, který ukazuje „callback servlet“, „postadd servlet“, nebo „canvas servlet“).

Otevřete nové okno prohlížeče a zadejte do URL canvas stránku z FB, něco jako:

http://apps.facebook.com/yourApplicationName

Facebook po Vás může požadovat nějaké bezpečnostní záležitosti, poté by jste měli vidět FB stránku vždy s navigačními panely a také s velkým prostorem uprostřed pro test “callback servlet”. Pokud se Vám stránka takto zobrazuje, tak gratuluji, máte vytvořeno základn nastavení, nyní ovšem přijde ta horší část..

Pokud tomu tak není, nejprve zkontrolujte, zda váš servlet vůbec pracuje, vyzkoušíte to tím, že budete kopírovat/vkládat zpětnou URL z vašeho FB nastavení aplikací (klepněte na tlačítko Upravit Nastavení pro znovu načtení formuláře, které jste odeslali) do okna prohlížeče a bude vidět, zda ho můžete získat na stránce. Vy jste se nejspíš překlepli v URL adrese, kterou jste Facebooku dali. Pokud „callback servlet“ text nepřijde sám, bez všech FB věcí, pak je vaše J2EE na serveru špatně nastavené nebo má befunkční link. Čas pro vás, jděte se podívat na návod pro J2EE a koukněte se jak pracuje.

Tvorba her na FB přes JAVU – 2. část

Další články

Další články autora