Možná si také pamatujete na legendární hru, u které tekly nervy, báli jste se jí, a chtěli jste, ať už to skončí. Ale jakmile to skončilo, chtěli jste pokračovat. Jednalo se o hru, při které vám z reproduktorů zněly neúprosné zvuky tamtamů, které prozrazovaly, že se blíží něco opravdu špatného, a vy jste se na svém monitoru snažili prosekat hordou neustále se objevujících nepřátel za pomoci zbraní, jako bombo metačů, motorových pil atd. Ano, mluvíme zde o Seriózním Samovi, tedy sérii Serious Sam, která se stala legendou.
Pokud byste i vy chtěli podobnou hru uplácat dohromady, máme pro vás skvělou zprávu. Nyní je volně k dispozici Serious engine třetí generace, tedy engine, na kterém běží i třetí generace Seriózního Sama. V praxi to tedy znamená, že budete moci vytvářet světy podobné těm, jaké se objevovali v tomto nerváku, budete moci opět připravit mnoho mladých a nadějných duší o několik desítek hodin jejich života a několik set miliard jejich mozkových buněk, které budou umírat pod návalem, adrenalinu, stresu a zábavy, které jim vaše hra přinese.
Engine se v mnohém podobá svým dvěma předkům. Dá se však říci, že je notně vylepšuje a dotahuje do značné dokonalosti, což se samozřejmě projeví i na podobě samotného herního výtvoru. Nejvýrazněji se na změnách podílí vylepšené osvětlení celého herního prostředí a přidané nové nástroje, díky kterým budete moci právě osvětlení dotáhnout k dokonalosti. Uživatelé si budou muset také zvyknout na nový skriptovací jazyk Lua, který je však poměrně userfriendly.
Mezi další změny, které tento engine, oproti svým předchůdcům nabízí, patří například správná podpora HDR, lepší stíny, lepší povětrnostní vlivy, realističtější fyzika povrchů vody, a realističtější interakce mezi objekty a vodou, bump mapování pro lepší a detailnější textury povrchu a mnoho dalšího.
Zkrátka tento engine má co nabídnout. Takže se seberte, najděte v sobě odvahu udělat pořádně vypjatý jungle run, plný nepřátel, zbraní a stresu, a uvidíte, že vás a vaše výtvory, budou hráči prostě milovat.