Source Engine: Poklad, který stvořil Half Life a jiné..

Estimated read time 4 min read

Při vývoji nových her je vždy klíčový dobrý námět na hru, dostatek prostředků pro jeho realizaci a hlavně ten správný engine ve kterém je hra vytvářena a který zásadním způsobem rozhoduje o tom jak bude hra ve výsledku vypadat a kolik práce dá vývojáři vytvoření samotné hry. Existuje tisíce nejrůznějších enginů, které jsou volně stažitelné a slibují ty nejlepší výsledky.

sourceAavšak někdy se může stát, že se vývojář při výběru enginu tvrdě sekne a vytváření hry se stává spíše peklem, nežli příjemnou zábavou. U enginu který si dnes představíme však nic takového nehrozí. Práce v něm je příjemná, snadná a přináší rychle výsledky. Takže peklu se díky němu obloukem vyhnete. Za to můžeme dát ruku do ohně.


pic_so_ov_02Řeč je zde o Source enginu od společnosti Valve Corporation. A ve zkratce by se dal označit za velice flexibilní engine, s vysokým stupněm modularity, který v sobě ukrývá takové poklady jako je systém Lip Sync pro přesné zvýraznění obličejových rysů, shader-based renderer a velmi efektivní a sítí zcela povolený fyzikální systém. Není náhodou, že tyto systémy se objevily i v takové hře jako je Half-Life 2, která běží na tomto enginu. Z dalších her je třeba zmínit i datadisk této hry: Half-Life2: Lost Coast, popřípadě iTeam Fortress 2 a Left 4 Dead série.


Ačkoliv se může zdát, že je tento engine již překonaný, opak je pravdou, jeho tvůrci na něm po celou dobu jeho existence dále pracují a přicházejí s novými prvky, které tento engine stale řadí mezi velmi aktuální nástroje pro vývoj her. Jedním z takových prvků může být například Source Development Kit (SDK), který do enginu přinesl například funkci HDR. Další zajímavostí je také systém Source Filmmaker, který, jak již z názvu vyplývá, umožňuje v Sourcu vytvářet i filmy. A pokud by se někdo opravdu nespokojil s tímto enginem, existuje pro něj možnost pořídit si Source engine 2.


A nyní si již představíme základní funkce, které můžete v tomto enginu nalézt. Source engine je velmi silný v oblasti světel a stínů, které vytváří dynamická světla, vertex osvětlení a světelné mapy, mnoho světelných efektů jako například blikání či pulzování, high dynamic range. Auto shadery s HLSL, Stíny umožňují vysoký počet znaků s scén. Dále deformovatelný terén, dynamické organické látky jako jsou stromy či tráva. Zajímavostí je, že na místo tradičních textur engine definuje sadu materiálů, které určují z čeho je objekt vyroben a použijí tak pro něj danou specifickou strukturu.


Toto je jen zlomek toho co tento engine nabízí. Pokud by jste z něj chtěli okusit více, určitě si jej stáhněte s vyzkoušejte. Stojí to za to. Ikona ke stažení Vás přesměruje na stránku, kde si můžete vybrat celkem z několika verzí eginu, podle typu hry, tak směle do toho..

Přesměrování ke stažení Source Engine

Další články

Další články autora