Programování již dlouho není zapovězenou záležitostí jen pro zasvěcené, ale programovat dnes může v podstatě úplně každý. Pojďme se proto podívat na několik elementárních prvků, které vývoj her doprovází.
Asi každý, kdo miluje hraní her, někdy v životě přemýšlel nad tím, jaké to asi je samotnou hru vytvářet. Někteří se do toho dokonce pustili, no a někteří dokonce uspěli a dnes jsou z nich úspěšní vývojáři herních a mobilních titulů. Stejně tak, jako v jiných řemeslech, i zde se ovšem musí začít od píky a právě na samotné začátky se společně podíváme.
Ještě předtím, než začneme vymýšlet své snové obrovsky rozsáhlé světy a představovat si, jak epická naše hra bude, je nutné se posadit na zadek, a uvědomit si, že takto rozsáhlé projekty není možné tvořit sám a navíc bez zkušeností.
Vykročit tou správnou nohou
Na začátek je potřeba zvolit si správný engine. Mohlo by se zdát, že vše se dělá od začátku a moderní software nám dnes umožňuje značné množství práce usnadnit. Výběr vhodného enginu je tedy klíčový. Pokud neuvažujete o vývoji AAA titulu, nejlepším krokem do začátku je freeware verze. Jednou z nejlepších variant je Unity. Jedná se o poměrně všestranný engine a krom základní free verze nabízí také velké množství již placených doplňků. Některé názory co do kvality Unity se mohou lišit, vesměs by se však dalo říci, že napříč vývojářskou komunitou je velmi oblíben. Mezi známější tituly, které v tomto enginu byly vytvářeny patří například Kerbal Space Program, Firewatch, nebo Pillars of Eternity.
Dalším velmi podařeným enginem pro tvorbu AAA titulů je Unreal Engine, který nabízí taktéž rozsáhlý komunitní support v podobě návodů a videí. Je používán v řadě úspěšných blockbusterů jako jsou Gears of Wars, Mass Efect či Batman: Arkham Asylum.
Krom těchto dvou stojí za zmínku také Cry Engine, Hero Engine, Rage Engine, Project Anarchy, GameSalad, GameMaker: Studio, App Game Kit a Cocos2D. Některé z těchto enginů jsou určeny pro tvorbu her pro mobilní aplikace. Mezi ně patří Cocos2D a App Game Kit.
Právě Cocos2D se soustředí na tvorbu ve 2D a to je jeden z nejlepších prvních krůčků v tvorbě her. Programování dvourozměrných světů je totiž podstatně snazší, než je tomu u trojrozměrných dimenzí. A právě volba rozměru je klíčová. Může totiž znamenat týdny i roky práce navíc.