Produkce počítačové hry od A do Z díl. II

Estimated read time 2 min read

Produkování počítačové hry je poměrně náročný proces, který obnáší celou řadu velmi náročných kroků. Pojďme se společně podívat na celý zapeklitý proces.

Milestones!

V minulém díle jsme již vytvořili plán pro hru a začali jsme vyvíjet dostali jsme se také k problematice rychlosti vývoje, který ovlivňuje to, kolik nákladů ve výsledku hra vlastně spolyká. Aby si vývojáři byli jistí časem, který budou na vývoj potřebovat, musí mít vytvořený určitý časový harmonogram, do kterého zanesou milníky tzv. milestones. Jedná se o pracovní cíle, které se musí do daného termínu splnit. Pokud se tak nestane, problém je na světě a je jasné, že vydání hry se bude muset posunout, nebo se bude muset zintenzivnit práci, popřípadě vynechat obsah.

V momentě, kdy se takový milník, blíží, musí vývojáři přistoupit k tzv. crunch módu, což znamená, že většina pracovníků pracuje přes čas, aby dotáhli veškeré nedostatky, které ve hře jsou a které by mohli způsobit to, že by byl milestone nenaplněn.

Master Gold verze

Dalším důležitým zlomem je moment těsně před dokončením titulu a jeho odevzdáním vydavatelské společnosti. Všichni zaměstnanci pracují před dokončením na 1000 procent a zůstávají v práci přes čas, mnohdy navíc neplaceně. Skupiny testerů se snaží objevit veškeré chyby, které by mohly ovlivnit hratelnost a další aspekty celého projektu. Celé toto horečné období končí v momentě, kdy je předána gold master verze vydavateli hry. Ten pak stanoví cenu a vyexpeduje dokončený titul na pulty obchodů a do služeb typu Steam, kde si hru mohou zájemci zakoupit a stáhnout.

To není vše

Pokud is myslíte, že tím práce vývojářů končí, šeredně se mýlíte. Naopak začíná vše na novou. Část vývojářů se stará o podporu již dokončeného produktu a připravují se první patche, které mají za úkol hru neustále vylepšovat.

Další články

Další články autora