Je vzácný člověk ten, kdo říká, poté co si zahrál dobrou hru „Chci si vytvořit také něco takového!“, je však ještě vzácnější, když uspěje. Programování her je velmi těžké a potřebné dovednosti jsou různé – kódování, design, výtvarné umění, hudba. Game Maker 7.0 je mocný nástroj, který dělá hodně pro „zvedání těžkých břemen“ za vás, což vám umožní zaměřit se na gameplay a tvořivost namísto složitého kódování.
Několik výhrad: V této části nebudete dělat další Halo, WoW, nebo Grand Theft Auto v této. Je to nástroj pro relativně základní 2D hry, které nemají všechny nejmodernější funkce, fyzikální realtime motory a tak dále. To ovšem neznamená, že nemohou být použity pro komerční hry – „casual“ hry, jako ty, které proslavily PopCap. Mohou být vyrobeny s použitím nástrojů zde, například jako široká škála RPG her, stříleček, logických a rolovacích her. Dovednosti získané pomocí tohoto nástroje, tedy – logika, level design, ladění, a tak dále – jsou užitečné ve všech game designech, pokud má tedy někdo zájem o odbornou práci, tak by toto byl dobrý první krok.
Na nejjednodušší úrovni, není zapotřebí žádné kódování. Můžete jednoduše vytvářet objekty (například míče), pozadí (např., bludiště Pac-Man) a vytvořit chování od jednoduchých nabídek možností – například dát míč přechodně na náhodné místo, když na něj kliknete. Game Maker shrnuje nejběžnější činnosti a interakce, takže nemusíte znát kód pro základní jádro hry. Chcete-li vytvořit opravdu zajímavé nebo originální hry, tak musíte použít Game Maker Language, nebo GML.
GML je poměrně jednoduchý jazyk s obvyklými logickými konstrukcemi (smyčky, větvení, funkce, a tak dále), stejně jako nástroje, které se přímo odkazují na objekty ve hře a speciální příkazy pro manipulaci s mnoha objekty najednou. Některé z funkcí jazyka, jako je úvodní obrazovka, jsou k dispozici pouze v 20 dolarové verzi Pro Game Maker.
Máte-li zájem o programování her – a realistické očekávání – Game Maker je výborný nástroj.