Unreal engine 1: nic není nereálné

Estimated read time 2 min read

Legendární Unreal Engine snad ani není třeba hlouběji představovat. Pojďme si však přeci jen o něm něco říci a podívat se na jeho bohatou historii, která doprovází hráče téměř od úplných herních začátků.

První verze tohoto enginu, spatřila světlo světa již v roce 1998, kde podporovala hru nazvanou Unreal. Tato verze poprvé sjednotila do jednoho enginu rendering, detekci kolizí, umělou inteligenci, viditelnost, networking i správu souborového systému. Engine fungoval pouze na platformách PC.

stažený soubor

Za pomyslného otce tohoto enginu můžeme považovat Tima Sweeneho, který vymyslel celé jádro Unreal Enginu. Postupně byl celý tento engine vylepšován až do roku 1999.  Další verze pak už byly vyvíjeny jen společnostmi, které si na tento engine zakoupily licenci.

images

Samotný engine, podporuje celkem šest renderovacích technologií. Důvodem je v té době masivní používání grafických akcelerátorů, jejichž ovladače mezi sebou nebyly kompatibilní. Engine postupně podporoval 3Dfx Glide, S3 Metal a PowerVR SGL. Později se přidal také velmi populární DirectX.

Unreal_Engine_Comparison

Engine podporuje barevní dynamické osvětlení s možností překrýváním a mícháním barev. Hráč může pracovat s rozmazanými stíny a paprskovým osvětlením. Mezi světelné efekty patří kuželovité, paprskovité, světlometné, kolovité, ambientní a další. Do svých projektů budete moci používat efekty mlhy či záře. Engine také umožňuje i zrcadlový a další vychytávky.

Engine podporuje i negrafické součásti, jako je plně digitalizovaný zvukový systém s podporou formátu mp3, CD-audia a hudby vytvořené pomoci trackera a dalších komponentů. Detektor kolizí je však v tomto však poměrně nevýkonný, z toho důvodu, aby tehdejší procesory zvládly stíhat výpočty v přijatelné rychlosti a hra se kvůli tomu neškubala. Velmi vyspělá však byla umělá inteligence, která již v té době uměla uhýbat projektilům.

Další články

Další články autora